Wtorek 7.04.- Misie, Zajączki

Witamy nasze przedszkolaki, mamy nadzieje, że i dziś macie dużo energii do pracy:) Drodzy Rodzice przypominamy, że wszystkie wykonane prace dziecka (w miare możliwości) można chować do wcześniej założonej teczki. A teraz proponowane zadania na wtorek 07.04.2020r. :


1.Wielkanocna pisanka nie jedno ma imię kliknij tutaj
*Zapraszamy do wspólnego oglądania:)
*Czy potrafisz odszukać takie same pisanki??? Kliknij tutaj a dowiesz się tego. Napewno świetnie sobie poradzisz. Jeśli jest możliwość można pisanki pokolorować.


2.Piosenka “Pisanki, pisanki” kliknij tutaj
* Wysłuchajcie piosenki o kolorowych pisankach. Możecie do niej zatańczyć, zaklaskać, podskoczyć – to co najbardziej lubicie.
* Dla chetnych mamy kilka propozycji jak zrobić pisanki w domu
kliknij tutaj

3. Kurczątka, kurczątka – ćwiczenia w liczeniu
*gotowe kurczątka do wycięcia i pokolorowania kliknij tutaj
* Rodzicu narysuj dla dziecka 5 dużych kół, wytnijcie je razem. Na
każde koło naklejcie odpowiednie ilości kurczątek: na pierwsze 1, na drugie 2, itd. Jak już będzie wszystko gotowe zapraszamy Was do ćwiczeń:
I. Poproś dziecko, żeby położyło przed sobą koło z jednym kurczątkiem i opowiedziało, jak wygląda kurczątko i co robi. Potem – żeby dołożyło koło z dwoma obrazkami kurczątek.
Pokaż na jednej ręce tyle palców, ile masz kurczątek w jednym kole. Potem pokaż na drugiej ręce tyle palców, ile masz kurczątek w drugim kole. Jeden i dwa to ile razem?
II. Poproś dziecko, żeby dołożyło teraz koło z trzema kurczątkami. Zapytaj: O ile więcej jest kurczątek w drugim kole niż w pierwszym? Poproś dziecko, żeby dołożyło teraz koło z trzema kurczątkami. Zapytaj: *O ile więcej jest kurczątek w trzecim kole niż w drugim?
*A ile to jest o jeden więcej od trzech?
Połóż obok trzeciego koła koło z odpowiednią liczbą kurczątek. Policz kurczątka. *Czy cztery jest o jeden większe od trzech? Pokaż na palcach. *Koło z iloma kurczątkami powinieneś położyć jako następne? Policz w nim kurczątka. *Czy pięć jest o jeden większe od czterech? Pokaż na palcach.
III.Poproś dziecko, żeby położyło przed sobą koło z pięcioma kurczątkami. Dziecko  kładzie  odpowiednie koło i głośno liczy kurczątka. Potem poproś dziecko, żeby obok koła położyło drugie koło, w którym liczba kurczątek jest   o  jeden mniejsza. Dziecko kładzie odpowiednie koło i głośno liczy kurczątka, itd.


4.Zabawa “Kura i kurczątko”.
Rodzic odgrywa rolę kury, dziecko to kurczątko. Kura  chodzi po pokoju, mówiąc: Ko, ko, ko…  a dziecko porusza się wokół niej w dowolnych kierunkach, mówiąc: Pi, pi, pi … Kiedy kura przestanie mówić i przykucnie, kurczątko  biegnie do niej i przytula się. Przez chwilę są w ciszy.


5. Praca plastyczna “Kurczątko” – składanka techniką origami.

  • Narysuj trzy koła na żółtym papierze o różnej wielkości (3 cm, 5 cm, 7 cm).
    –  poproś dziecko, żeby je wycięło.

  

Następnie  przyklejcie na kartce największe koło (tułów), nad nim – stykające się z nim najmniejsze koło (głowa), a następnie średnie koło zgięte na pół (skrzydło) w połowie największego koła. Na koniec poproś, aby dziecko dorysowało nóżki, dziobek i oczko. Potem jeszcze trawkę (może być z zielonego papieru lub bibuły) i ziarenka.


6. Zabawa w naukowców.
Spróbujcie wspólnie zbadać – Jak jest zbudowane jajko. Rozbij jajko, pokaż dziecku jego zawartość. Poproś, żeby spróbowało nazwać poszczególne części składowe: skorupka, białko, żółtko. Zwróć uwagę na zarodek i wyjaśnij dziecku, że kurczątka wykluwają się z jajek, w których są zarodki.


7. *W miarę możliwości prosimy o angażowanie dzieci w przygotowywanie posiłków, nakrywanie do stołu, sprzątanie po posiłkach, czynności związane ze sprzątaniem domu/ mieszkania.
* Jeśli macie Państwo ogród można skorzystać na chwile z pięknej pogody i poczytać ulubioną bajeczkę (inna propozycja: balkon).

  

Facebook