Proponowane zadana dla naszych starszych przedszkolaków
1.Piosenka „ Wiosna, wiosenka” – kliknij tutaj
*Wysłuchaj piosenki. Zaproś rodziców i rodzeństwo do wspólnego tańca w rytm piosenki. Można do tańca wykorzystać kolorową bibułę lub wstążki.
*Porozmawiajcie na temat tekstu piosenki : O czym jest? Po jakieś porze roku przychodzi? O jakich zjawiskach pogodowych jest mowa w piosence?
1. Wiosna wiosenka w mym sercu piosenka Przychodzi po zimie ożywia świat. Świeżym powiewem słońca iskrzeniem. Obudź się ziemio – pora już wstać. 2. Gdy deszczyk zaskoczy Otwórz swe oczy tęczą na niebie Namaluj szlak Ptaki wracają, głośno śpiewają,. Obudź się ziemio – pora już wstać. 3. Raz dwa trzy Zielono mi Cztery pięć sześć Tak pięknie tu jest Siedem i osiem Raduj sie widokiem Wiosna wreszcie zagościła, to radosna dla nas chwila. | Ref. Wiosna wiosna tak piękna, radosna Słoneczna, pachnąca Przyrodą kwitnąca Wiosna wiosna tak piękna radosna. To takie proste, śpiewaj i tańcz |
2. Posłuchaj wiersza i odpowiedz na pytania (źródło MAC)
B. Forma ,,Nadeszła wiosna” | 1. Jaką porę roku dostrzegł za oknem Paweł? 2. Jakie zmiany w przyrodzie przynisła wiosna? 3. Wymień oznaki wiosny przedstawione w wierszu. |
3. Praca plastyczna – wiosenne drzewa – kliknij tutaj
4. Zapoznaj się z wyglądem litery „C, c” drukowanej i pisanej. *Spróbuj palcem kreślić literę „C,c” w powietrzu, na podłodze. *Podaj kilka wyrazów rozpoczynających się na poznaną literę: cebula, Celina, cukierek

5. Napisz literkę „C, c” po śladzie – kliknij tutaj
6. Zapoznaj się z zapisem cyfrowym liczby 10 – kliknij tutaj
*Spróbuj palcem kreślić liczbę 10 w powietrzu, na podłodze.
7. Napisz po śladzie – kliknij tutaj
8. Oblicz na palcach i wpisz odpowiednie wyniki – kliknij tutaj
9. Znajdź różnicę i pokoloruj – kliknij tutaj
10. Wykonaj (w miarę możliwości) ćwiczenia w kartach pracy:
*JEŻYKI – str. 52-59 i str. 74-80 – dostęp do książek (Proszę zwrócić uwagę na numer stron przy drukowaniu) – kliknij tutaj
*PSZCZÓŁKI – zadania z książki wg wcześniejszych ustaleń. Na Państwa e-maile zostały przesłane dodatkowe karty pracy dla chętnych.
*MOTYLKI – str. 24-30 i str. 10,11 ; dla chętnych str. 31-35
– dostęp do książek (Proszę zwrócić uwagę na numer stron przy drukowaniu) – kliknij tutaj
Na Państwa e-maile (dotyczy dzieci odchodzących do szkoły) zostały przesłane dodatkowe karty pracy dla chętnych.
11. Język angielski – kliknij tutaj
* wysłuchaj piosenki i powtórz angielskie nazwy zwierząt
12. A teraz czas na trochę ruchu :
* Baw się ze Świeżakami – kliknij tutaj
* Ćwiczenia dla dzieci na prawidłową postawę ciała – kliknij tutaj

13. Religia – kliknij tutaj
Drodzy Rodzice!W związku z realizacją podstawy programowej prosimy, żeby dziecko pracowało w domu i wykonywało chociaż część zaproponowanych zadań. Wiemy o tym, że nasze przedszkolaki mają wiele energii i chęci do pracy 🙂
Bardzo prosimy o założenie teczki. Do tej teczki można zbierać wszystkie prace jakie uda się wykonać z dzieckiem w domu. Po powrocie do przedszkola wspólnie pochwalimy się wykonanymi pracami.
Jeżeli nie mają Państwo możliwości wydrukowania kart pracy zachęcamy do wykonywania prac z dostępnych w domu materiałów. Starsze dzieci mogą np. ćwiczyć pisanie poznawanych literek na luźnych kartkach. Możecie także notować (również w formie plastycznej), co ciekawego dzisiaj zrobiliście. Dziękujemy 🙂