Wiosna zawitała w sadzie i ogrodzie

Proponowane zadana dla naszych starszych przedszkolaków

1.Piosenka „ Wiosna, wiosenka” – kliknij tutaj 
*Wysłuchaj piosenki. Zaproś rodziców i rodzeństwo do wspólnego tańca w rytm piosenki. Można do tańca wykorzystać kolorową bibułę lub wstążki.
*Porozmawiajcie na temat tekstu piosenki : O czym jest? Po jakieś porze roku przychodzi? O jakich zjawiskach pogodowych jest mowa w piosence?


1. Wiosna wiosenka w mym sercu piosenka
Przychodzi po zimie ożywia świat.
Świeżym powiewem słońca iskrzeniem.
Obudź się ziemio – pora już wstać.

2. Gdy deszczyk zaskoczy
Otwórz swe oczy tęczą na niebie
Namaluj szlak
Ptaki wracają, głośno śpiewają,.
Obudź się ziemio – pora już wstać.

3. Raz dwa trzy
Zielono mi
Cztery pięć sześć
Tak pięknie tu jest
Siedem i osiem
Raduj sie widokiem
Wiosna wreszcie zagościła,
to radosna dla nas chwila.




Ref. Wiosna wiosna tak piękna, radosna
Słoneczna, pachnąca
Przyrodą kwitnąca
Wiosna wiosna tak piękna radosna.
To takie proste, śpiewaj i tańcz

2. Posłuchaj wiersza i odpowiedz na pytania (źródło MAC)

B. Forma ,,Nadeszła wiosna”
,,Spojrzał w okno mały Paweł
a w ogrodzie wiosna,
świeżą trawkę, przebiśniegi
w koszu nam przyniosła.
Obudziła pąki kwiatów
w parku i w ogrodzie.
Zapomnijcie moi mili,
o śniegu i chłodzie.
Pożyczyła od słoneczka
garść ciepłych promieni
gdy ogrzeje nimi ziemię,
świat się zazieleni.”
                           


1. Jaką porę roku dostrzegł za oknem Paweł?
2. Jakie zmiany w przyrodzie przynisła wiosna?
3. Wymień oznaki wiosny przedstawione w wierszu.

3. Praca plastyczna – wiosenne drzewa – kliknij tutaj

4. Zapoznaj się z wyglądem litery „C, c” drukowanej i pisanej. *Spróbuj palcem kreślić literę „C,c” w powietrzu, na podłodze. *Podaj kilka wyrazów rozpoczynających się na poznaną literę: cebula, Celina, cukierek

5. Napisz literkę „C, c” po śladzie – kliknij tutaj

6. Zapoznaj się z zapisem cyfrowym liczby 10 – kliknij tutaj
*Spróbuj palcem kreślić liczbę 10 w powietrzu, na podłodze.

7. Napisz po śladzie – kliknij tutaj

8. Oblicz na palcach i wpisz odpowiednie wyniki  –  kliknij tutaj

9. Znajdź różnicę i pokoloruj – kliknij tutaj

10. Wykonaj (w miarę możliwości) ćwiczenia w kartach pracy:
*JEŻYKI – str. 52-59 i  str. 74-80  – dostęp do książek (Proszę zwrócić uwagę na numer stron przy drukowaniu) – kliknij tutaj
*PSZCZÓŁKI – zadania z książki wg wcześniejszych ustaleń. Na Państwa e-maile zostały przesłane dodatkowe karty pracy dla chętnych.
*MOTYLKI – str.  24-30  i  str. 10,11 ; dla chętnych  str. 31-35
– dostęp do książek (Proszę zwrócić uwagę na numer stron przy drukowaniu) – kliknij tutaj
Na Państwa e-maile (dotyczy dzieci odchodzących do szkoły) zostały przesłane dodatkowe karty pracy dla chętnych.

11. Język angielski – kliknij tutaj
* wysłuchaj piosenki i powtórz angielskie nazwy zwierząt

12. A teraz czas na trochę ruchu :
* Baw się ze Świeżakami – kliknij tutaj
* Ćwiczenia dla dzieci na prawidłową postawę ciała – kliknij tutaj

13. Religia – kliknij tutaj

Drodzy Rodzice!W związku z realizacją podstawy programowej prosimy, żeby dziecko pracowało w domu i wykonywało chociaż część zaproponowanych zadań. Wiemy o tym, że nasze przedszkolaki mają wiele energii i chęci do pracy 🙂
Bardzo prosimy o założenie teczki. Do tej teczki można zbierać wszystkie prace jakie uda się wykonać z dzieckiem w domu. Po powrocie do przedszkola wspólnie pochwalimy się wykonanymi pracami.
Jeżeli nie mają Państwo możliwości wydrukowania kart pracy zachęcamy do wykonywania prac z dostępnych w domu materiałów. Starsze dzieci mogą np. ćwiczyć pisanie poznawanych literek na luźnych kartkach. Możecie także  notować (również w formie plastycznej), co ciekawego dzisiaj zrobiliście. Dziękujemy 🙂

Facebook