Środa 8.04. -Misie, Zajączki

Poniżej proponowane dla Was kochane przedszkolaki zadania na środę 08.04.2020r. Powodzenia!!! Kochani Rodzice wiemy, że Wasza pomoc jest tutaj kluczowa za co bardzo dziękujemy.

1. Wykonaj wspólnie z mamą lub tatą poniższe zadanie:


2. Zabawy przy utworze Taniec kurcząt w skorupkach M. Mu­sorgskiego kliknij tutaj

Drogi Rodzicu posłuchaj razem z dzieckiem utworu. Możecie wspólnie poruszać się do muzyki, zaproponuj dziecku, żeby samo zatańczyło lub możecie naśladować  kury, które poruszają się przy muzyce, kołysząc się na boki i mówiąc: Ko, ko, ko, później  kurczaczki, wołając: Pi, pi, pi…


3. Piosenka „Wielkanocny poranek” kliknij tutaj

Posłuchajcie piosenki, odpowiedz na pytania: “Kiedy baranek dzwoni dzwonkiem?”, “Co zrobiły wielkanocne bazie – kotki?”,
“Gdzie podskakuje kurczątko z zającem?”

Pobawcie się wspólnie przy piosence, możecie:
*I zwrotka: Dzieci – baranki – chodzą na czworakach po pokoju, naśladując zgodnie z tekstem głos dzwonią­cego dzwoneczka: dzyń, dzyń, dzyń.
*Refren  – stańcie w miejscu i klaszczcie rytmicznie do muzyki
*II zwrotka – Zróbcie kółeczko. Od słowa Hop – podskakujcie:)


4. Ruch to zdrowie i zabawa, to naprawde ważna sprawa.
To teraz trochę ruchu, możecie poćwiczyć w domu lub jak macie możliwości w ogrodzie. Dziecko ma plastikowy kubeczek np. po jogurcie, zanim zaczniecie zabawę możecie razem poszukać w kuchni czegoś, na czym można wystukać rytm np. drewniane łyżki, kubek i łyżka.

Zachęć dziecko żeby maszerowało z kubeczkiem, możesz mu rytmicznie klaskać lub jeśli znaleźliście domowy instrument wystukać rytm – możesz zwalniać i przyspieszać.Zachęć dziecko żeby maszerowało z kubeczkiem, możesz mu rytmicznie klaskać lub jeśli znaleźliście domowy instrument wystukać rytm – możesz zwalniać i przyspieszać.

*Zachęć dziecko żeby maszerowało z kubeczkiem, możesz mu rytmicznie klaskać lub jeśli znaleźliście domowy instrument wystukać rytm – możesz zwalniać i przyspieszać.

*Zachęć dziecko do biegu po, na umówiony sygnał – klaśnięcie – dziecko ma
się zatrzymać, położyć kubeczek na głowie i zrobić przysiad, ponowny sygnał wznawia bieg dziecka z kubeczkiem w ręku

*Dziecko niech stanie w rozkroku, chwyci kubek obiema rękami i niech spróbuje najpierw dosięgnąć jak najwyżej nieba, a później nie uginając kolan dotknąć podłogi

*Zachęć dziecko, by spróbowało  toczyć kubeczek po dywanie poprzez popychanie go głową.

*Postawcie kubeczek na dywanie i zachęć dziecko do przeskakiwania przez niego: do przodu, do tyłu i na boki.

*Dziecko w siadzie próbuje stopami podnosić kubeczek

*Zachęć dziecko do marszu, możesz wystukiwać rytm. Dziecko maszeruje na palcach z kubeczkiem na głowie


5. Dokończ kolorować pisankę lub narysuj swoją.


6. Język angielski kliknij tutaj zapraszamy do wspólnej zabawy ruchowej.  Naśladuj króliczka.

*Dla chętnych dzieci mamy jeszcze propozycję zabawy plastycznej. Rodziców poprosimy (w miarę możliwości) o wydrukowanie karty pracy,  można oczywiście narysować króliczka na zwykłej kartce. Pokoloruj króliczka i powtórz  Easter bunny

Facebook