PSZCZÓŁKI – Poniedziałek 06.04.2020

Drodzy Rodzice przypominamy, że wszystkie wykonane prace dziecka (w miarę możliwości) można chować do wcześniej założonej teczki.

1.Ćwiczenia poranne- kliknij tutaj 

2. Analiza słowa „jajko” (MAC).
* Podziel słowo „jajko” na sylaby i głoski.
* Określ pierwszą głoskę w słowie „jajko”.
* Podaj przykłady słów zawierających głoskę „j” na początku wyrazów (jagody, jogurt, jamnik…), w środku wyrazów (kajak, bajka, fajka…) i na końcu wyrazów (hokej, maj, tramwaj…).
* Napisz słowo „jajko” na kartce.

3. Analiza dźwiękowa imienia „Janek”.
* Podziel słowo „Janek” na sylaby i głoski.
* Napisz słowo „Janek” na kartce.

4. Zapoznaj się z wyglądem litery : małej i wielkiej, drukowanej i pisanej – podgląd tutaj (4 w kolejności).

5. Napisz literę „j” po śladzie, u góry narysuj obrazek rozpoczynający się na tą literę – kliknij tutaj

6. Posłuchaj wiersza (MAC). Jeśli masz ochotę możesz spróbować przeczytać.
Odpowiedz na pytania:
* Co znajduje się na stole?
* Jak wyglądają pisanki?
* Co się wykluje z pisanek?

Patrzcie,
ile na stole pisanek!
Każda ma oczy
malowane,
naklejane.
Każda ma uśmiech
kolorowy
i leży na stole grzecznie,
żeby się nie potłuc
przypadkiem
w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie!
Pisanki
nie są do jedzenia!
Z pisanek się wyklują
ŚWIĄTECZNE ŻYCZENIA!

7. Jak z jajka powstaje kura? Zachęcamy do rozbicia jaka z dzieckiem i określenia jego części. Filmik tutaj

8. Oblicz na palcach i wpisz odpowiedni wynik odejmowania – karta do wydruku – kliknij tutaj

9. „Będę pisać..”- ćwiczenia relaksacyjne przygotowujące do nauki pisania:
* pocieranie złożonymi rękami o siebie,
* zaciskanie i rozluźnianie palców i dłoni raz prawej, a raz lewej ręki,
* obracanie ołówka w palcach prawej i lewej ręki,
* ruszanie palcami obu rąk luźno opuszczonych wzdłuż ciała.

10. „Jaka to piosenka?” – dziecko nuci piosenkę – dorosły odgaduje i na odwrót. Można również, jeśli macie Państwo słuchawki do komputera, pobawić się w następujący sposób: dorosły zakłada słuchawki i włącza przez kanał youtube.pl znaną jemu i dziecku piosenkę. Nuci ją za pomocą słów „lalala”, zadaniem dziecka (które nie słyszy melodii płynącej ze słuchawek) jest odgadnąć co to za piosenka. Do zabawy można zaprosić całą rodzinę. Osoby nucące piosenkę powinny się wymieniać.

11. Ulubiona bajka, bajeczka – wysłuchaj ulubionej bajki czytanej przez rodzica, a może przeczytacie ją wspólnie?

12. W miarę możliwości proszę o angażowanie dzieci w przygotowywanie posiłków, nakrywanie do stołu, sprzątanie po posiłkach, czynności związane ze sprzątaniem domu/ mieszkania.

13. Jeśli posiadacie Państwo ogród i powietrze jest dobre zachęcamy do wyjścia na świeże powietrze.

14. Język angielski.
EASTER
Zbliżają się Święta Wielkanocne, z tej okazji mam dla Was kilka nowych słówek, piosenkę oraz propozycję wspólnej zabawy.
Najpierw poprosimy rodziców o kliknięcie w link. Posłuchajcie angielskich nazw symboli Świąt Wielkanocnych.

Spróbuj powtórzyć słówka, które udało Ci się zapamiętać i wskaż je na obrazkach – kliknij tutaj

Wiem, że bardzo lubicie różne zagadki. W kolejnym zadaniu postarajcie się odgadnąć co ukryło się na obrazku. Udanej zabawy! Kliknij tutaj

Zapraszam Was teraz do wspólnej zabawy ruchowej, naśladuj króliczka, zwróć uwagę na słowa piosenki – kliknij tutaj

Dziękuję za wspólną zabawę



Facebook