Termin realizacji: Rok szkolny 2024/2025
…
„Kubusiowi Przyjaciele Natury” to jeden z największych ogólnopolskich programów edukacyjnych poświęcony tematyce ekologicznej. W roku szkolnym 2024/2025 również nasze przedszkole bierze udział w XVI edycji tego programu. Głównym celem programu jest proekologiczna edukacja dzieci, zachęcenie ich do ruchu od najmłodszych lat przedszkolnych. W ramach programu na terenie naszego przedszkola będą realizowane zajęcia tematyczne, podczas których dzieci będą uczyć się troski o środowisko naturalne, poznawać podstawowe zasady ekologii, poznają korzyści płynące z ruchu na świeżym powietrzu i nie tylko, a także dowiedzą się jak ważne jest spożywanie warzyw i owoców każdego dnia.Termin realizacji: Rok szkolny 2024/2025
Uczestnicy programu: Grupy starsze
…
”Angielski jest fun-tastyczny!”- Ogólnopolski Projekt Edukacyjny
Termin realizacji: Rok szkolny 2024/2025
Harmonogram zajęć: 2 razy w tygodniu
Uczestnicy programu: grupy starsze
Opis: Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego “Angielski jest fun-tastyczny!” jest pokazanie dzieciom jak ważna w naszych czasach jest znajomość języka angielskiego, rozbudzenie zainteresowania krajami anglojęzycznymi oraz zapoznanie dzieci i nauczycieli z ideą dwujęzycznego nauczania. Zabawy ruchowe to ważna, integralna część dzieciństwa. Połączenie muzyki, ruchu i dobrej zabawy pomaga w zapamiętywaniu i utrwalaniu nowych słów w języku angielskim. Dzieci poznają proste piosenki, które ilustrować będziemy ruchem i wspólną zabawą. Dzieci przełamują barierę językową podczas prezentowania swoich umiejętności lingwistycznych przed społecznością w trakcie zajęć lub uroczystości przedszkolnych.…
”Witajcie w naszej bajce” program własny
Termin realizacji: Rok szkolny 2024/2025
Opis: „Witajcie w naszej bajce” – program rozwijający czytelnictwo u dzieci w wieku przedszkolnym. Głównym założeniem programu jest budowanie u dzieci pozytywnego kojarzenia czytania z przyjemnością. Głównymi celami programu jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju osobowości dziecka poprzez spotkanie z bajką lub baśnią oraz popularyzowanie czytelnictwa. Dziecko poprzez czytanie książek poszerza wiadomości o otaczającym go świecie, wzbogaca swój czynny słownik. Czytanie dziecku bajek i baśni jest skuteczną metodą wychowania myślącego samodzielnie, wrażliwego człowieka, posiadającego bogatą wyobraźnię i umiejącego radzić sobie w życiu dzięki zdobytym umiejętnościom i wiedzy. Wiek przedszkolny to ważny okres w życiu dziecka, okres tworzenia się nawyków, kształtowania procesów uczuciowych, umysłowych, charakteru oraz osobowości. Właśnie w tym wieku należy dostarczać dzieciom odpowiedniej lektury, a bajki i baśnie nadają się do tego znakomicie.…
„Nasz wspólny dom” projekt
Termin realizacji: Rok szkolny 2024/2025 grupa Zajączki
Cel: Celem projektu „Nasz wspólny dom” jest zwiększenie w dzieciach poczucia pewności siebie, uświadomienie o możliwości samodzielnego wpływania na zachowanie innych, wyrobienie poczucia odpowiedzialności zbiorowej, a przede wszystkim wdrożenie do kulturalnego zachowania podczas posiłków.…
„Laboratorium przedszkolaka” – program własny
Termin realizacji: Rok szkolny 2024/2025
Niniejszy program powstał w odpowiedzi na zainteresowanie dzieci otaczającą nas przyrodą, by ułatwić im rozumienie świata i zachodzących w nim zjawisk. Dzieci to mali odkrywcy. Świat jest dla nich wielkim laboratorium, w którym dzieją się rzeczy niezwykłe. Program „Laboratorium przedszkolaka”, który poprzez proste doświadczenia i eksperymenty tłumaczy dzieciom świat. Proste eksperymenty naukowe nie tylko wypełnią czas wspólną zabawą, ale także rozwijają w dzieciach dociekliwość, uważność i cierpliwość. Treści projektu zgodne z aktualną podstawą programową wychowania przedszkolnego, pozwalają na pogłębienie wiadomości o naturalnym otoczeniu z uwzględnieniem szeroko pojętego praktycznego działania, rozwiązywania problemów i doświadczania świata poprzez zabawę.…
„Mysia w Europie – Ogólnopolski Program Edukacyjny”.
Termin realizacji: Rok szkolny 2024/2025
Projekt skierowany jest do różnego typu placówek oświatowych. Główne cele projektu: • przybliżenie dziedzictwa cywilizacyjnego Europy jak i wartości zabytkowej niektórych obiektów; • promowanie wartości europejskich; • przybliżenie roli obiektów w historii i kulturze europejskiej; • wdrażanie w wielokulturowość; • kształtowanie poczucia tożsamości europejskiej i narodowej oraz postawy tolerancji wobec innych narodów. Każdy kraj ma swoją „duszę”, którą warto pokazać. Ważne jest wychowanie dzieci w świadomości, że wokół nas żyją ludzie różnych nacji o odmienności religijnej i kulturowej. Drugim ważnym aspektem jest dziedzictwo kulturowe. Mówimy o wybranym kraju, jego stolicy, symbolach narodowych, a także próbujemy zagłębić się w jego historię w dostępny dla dziecka sposób. Warto jest pokazać „więcej” aby zaszczepić w dzieciach rozbudzanie ciekawości otaczającym nas pięknem.…
”Kreatywne zabawy przedszkolaka”-program
Termin realizacji: Rok szkolny 2024/2025, zajęcia raz w miesiącu. Grupy: Jeżyki
Opis: W czasie zajęć dzieci mogą się pobrudzić, co przedszkolakom sprawia wiele radości:) Zajęcia plastyczne dla dzieci z wykorzystaniem wszystkich zmysłów. Do zajęć używane są produkty spożywcze – ryże, mąki, makarony, kasze, olej, galaretka, a także materiały przyrodnicze – kasztany, żołędzie, liście, patyczki.…
„Dzień Pluszaka” – projekt
Termin realizacji: Rok szkolny 2024/2025, wszystkie grupy
Dzień Pluszowego Misia co rok obchodzimy 25 listopada. To nie jest przypadkowa data, bo właśnie tego dnia przypada rocznica powstania tej maskotki. Samo święto nie ma jednak długiej tradycji, obchodzimy je dopiero od 2002 roku, kiedy to pluszowy miś obchodził swoje setne urodziny. Projekt ma na celu wdrażanie dzieci do pracy indywidualnej i grupowej. Rozwijanie dużej i małej motoryki. Wzbogacanie słownictwa. Rozwijanie umiejętności wypowiadania na podany temat. Zapoznanie dzieci z historią powstania Święta Pluszowego Misia. Usprawnianie narządów artykulacyjnych. Dzieci w poszczególnych grupach witają gościa „Pluszowego Misia” razem z nim się bawią i rozwiązują zagadki.…
„Dzień kropki” – projekt
Termin realizacji: Rok szkolny 2024/2025, wszystkie grupy
Dzień Kropki obchodzimy 15 września. To wielkie święto kreatywności, pokonywania ograniczeń, umacniania wiary we własne siły. Główne cele projektu to budowanie pozytywnej samooceny dziecka, rozwijanie umiejętności wyrażania emocji, rozumienia pojęcia szacunku, przyjaźni i radości poprzez obchody Międzynarodowego Dnia Kropki. Międzynarodowy Dzień Kropki to przede wszystkim święto kreatywności, którego motywem przewodnim jest kropka. Dzieci świetnie się bawią wykonując różne kropkowe zadania oraz tworząc kropkowe dzieła sztuki. W tym dniu dzieci przychodzą ubrane z elementem kropki, rozmawiają o swoich talentach, mocnych stronach, dzielą się tym z innymi, a na pamiątkę powstają kolorowe kropkowe dzieła sztuki:)…
„Kreatywny przedszkolak, kreatywne dziecko” Ogólnopolski Projekt Edukacyjny w którym nasze przedszkole w roku szkolnym 2024/2025 będzie brać udział. Celem projektu jest uruchamianie twórczości dzieci, aby potrafiły zrobić „coś z niczego”. W czasie zajęć plastycznych będziemy rozwijać wyobraźnię i pomysłowość naszych podopiecznych oraz wdrażać do pracy zespołowej.Termin realizacji: Rok szkolny 2024/2025
…
”Do sportu…gotowi…start”-projekt
Termin realizacji: Rok szkolny 2024/2025. Grupa: Zajączki, Jeżyki
Opis: W czasie zajęć dzieci będą miały okazję do wykazania się sprawnością fizyczną, będą brały udział w zabawach ruchowych, ale także w konkurencjach sportowych. Systematyczna aktywność ruchowa jest jednym z ważniejszych czynników wpływających na zdrowie. Celem projektu jest kształtowanie w dziecku nawyków czynnego spędzania czasu wolnego oraz zaszczepienie w nim zamiłowania do ruchu.…
”Dzień przedszkolaka-pasowanie maluszków”-innowacja pedagogiczna
Termin realizacji: Rok szkolny 2024/2025: październik/listopad Grupy młodsze
Opis: Wyjątkowa uroczystość pasowania na przedszkolaka najmłodszych dzieci, które od września zaczęły uczęszczać do naszego przedszkola. Całe wydarzenie poprzedzają występy dzieci, śpiewanie piosenek, mówienie wierszy, prezentacja przygotowanych tańców, a także powitanie maluchów przez starszych przedszkolaków z grupy. Po części artystycznej nastąpi akt pasowania, czyli dotknięcie ramienia każdego przedszkolaka ogromną kredką przez Panią Dyrektor oraz wręczenie słodkiego upominku. Dla przedszkolaków to wielkie przeżycie, a dla rodziców powód do dumy i zadowolenia ze swoich pociech.…
”Dzień dinozaura”-innowacja pedagogiczna
Termin realizacji: Rok szkolny 2024/2025 Grupy młodsze
Opis: Dinozaury fascynują dzieci. Kryją wiele tajemnic, zaskakują swoim wyglądem i gabarytami. W czasie zajęć dzieci będą mogły bliżej poznać historię dinozaurów, dowiedzieć się kiedy żyły, czym się żywiły i jak wyglądały. W czasie oglądania filmu edukacyjnego przedszkolaki poznają różne gatunki tych prehistorycznych stworzeń, a w czasie zabaw ruchowych przeniosą się do ich dawnego życia. Celem tych zajęć jest m.in: rozbudzenie w dzieciach zainteresowań otaczającym światem, wzbogacenie wiadomości z zakresu prehistorii, istnieniu sworzeń, ich zwyczajach oraz otoczeniu w jakim żyły, poszerzenie słownika dziecka, pobudzenie wyobraźni, rozwijanie spostrzegawczości, rozwijanie koordynacji ruchowej poprzez zabawę doskonalenie umiejętności współpracy w grupie rówieśniczej.…
”Zdrowo i kolorowo”-program edukacyjny
Termin realizacji: Rok szkolny 2024/2025 Grupy młodsze
Opis: Zdrowie to oprócz aktywności fizycznej również odpowiednia dieta. Nic tak dobrze nie wpływa na zdrowie dzieci niż odpowiednio zbilansowane posiłki, zawierające mnóstwo witamin i składników odżywczych. Dzieci od najmłodszych lat należy zaznajamiać z jak największą ilością smaków, podawać owoce i warzywa w różnych atrakcyjnych formach. Już od najmłodszych lat trzeba ich zarazić miłością do zdrowego żywienia, do eksperymentów kulinarnych, do próbowania i smakowania. Warto pokazać dzieciom, że czasami z niezbyt atrakcyjnego warzywa czy owocu można wyczarować smaczne danie. Realizując projekt edukacyjny dzieci będą przygotowywać pyszne i zdrowe kanapki, sałatki, soki, itd. Celem programu jest przekazanie przedszkolakom wiadomości o prawidłowym odżywianiu oraz zachęcenie ich do wspólnego spożywania posiłków i podejmowania pierwszych samodzielnych prób gotowania.…
”Rozwijanie czytelnictwa u dzieci w wieku przedszkolnym”-program edukacyjny
Termin realizacji: Rok szkolny 2024/2025
Opis: Szczególną rolę w kształtowaniu zainteresowań czytelniczych u dzieci odgrywa przedszkole. Wiek przedszkolny to czas przechodzenia dziecka od zabawy, polegającej na odwracaniu kartek na chybił trafił lub nawet używania książek jako pewnego elementu zabaw, do systematycznego oglądania ilustracji, a następnie do zainteresowania tekstem. Przedszkolak uświadamia sobie fakt, że obrazki przedstawiają jakąś treść, że można z nich coś wyczytać, że obcowanie z książką daje wiele pozytywnych doznań. Rozwój zainteresowań czytelniczych uwarunkowany jest dojrzewaniem całej osobowości. Aby dojść do etapu samodzielnego, wnikliwego i krytycznego czytania, dziecko musi przejść przez określone etapy rozwoju czytelniczego, a mianowicie: oglądanie ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań, baśni, własne opowiadania. Zajęcia prowadzone w ramach realizacji programu będą polegały na rozwijaniu tych etapów u dziecka i pomaganiu w ich przejściu za pomocą literatury i książki.…
”Bajki-pomagajki”-program
Termin realizacji: Rok szkolny 2024/2025
Opis: W czasie zajęć nauczyciel prowadzący będzie czytał dzieciom „bajki-pomagajki”. Bajka posiada morał bardzo jasno i czytelnie przedstawiający pouczenie. Dziecko uczy się rozróżniać dobro od zła i poznaje zasady pozytywnego, jak i negatywnego zachowania, co w konsekwencji prowadzi do rozwoju sfery poznawczej dziecka. Bajki i baśnie dają nadzieję, że nawet ktoś słabszy może zwyciężyć, jeśli tylko stawi czoło przeciwnościom. Skłaniają do rezygnacji z dziecięcej potrzeby zależności, dają poczucie bezpieczeństwa. Kształtują cechy społeczne, to jest umiejętność współżycia i współdziałania z ludźmi, przyrodą, otaczania opieką słabszych. Wyrabiają poczucie odpowiedzialności, zaufania, przywiązania i szacunku dla dorosłych. Bajki kształcą i stymulują rozwój wyobraźni, wpływając na procesy intelektualne, jak i na emocjonalne.…