MOTYLKI – Poniedziałek 06.04.2020

Drodzy Rodzice przypominamy, że wszystkie wykonane prace dziecka (w miarę możliwości) można chować do wcześniej założonej teczki.

1.  Powitanie.

,,Na raz nogą tupiemy (dzieci tupią),
na dwa w ręce klaszczemy (klaszczą),
na trzy się kłaniamy (kłaniają się),
na cztery ręką machamy (machają do rodziców).”

2. Zapoznaj się z wyglądem litery ,,F, f” drukowanej i pisanej – kliknij tutaj

3. Spróbuj palcem kreślić literę ,,F, f” w powietrzu, na podłodze.

4. Podaj kilka wyrazów rozpoczynających się na poznaną literę: farby, Franek, foka.

5. Napisz literkę ,,F, f” po śladzie – kliknij tutaj

6. ,,W poszukiwaniu kolorów”

Malując w domu farbami pamiętaj!
,,Kolory można podzielić na dwie grupy: ciepłe i zimne. Kolory ciepłe to takie, które kierują nasze myśli ku słońcu i ciepłu. Kolory zimne zaś przypominają nam wodę, chłód i niebo. Kolor zielony powstaje ze zmieszania kolorów żółtego i niebieskiego”.
Zachęcamy Cię do eksperymentowania z kolorami. Farby możesz mieszać
w dowolny sposób na białej kartce. Gotową pracę włóż proszę do teczki. Pamiętaj też by się podpisać. Gdy już wrócimy do przedszkola chętnie zobaczymy Twoje prace.

7. Zabawy ruchowe. (Potrzebne będą: piłka średniej wielkości, mała piłeczka, łyżka)

,,Wyścig z jajkiem”- zabawa ruchowa z elementem równowagi.
Wyznacz sobie drogę w swoim domu. Jeśli zgodzą się Twoi rodzice możesz wykorzystać koce i poduszki by przygotować tor przeszkód. Masz za zadanie przejść trasę w taki sposób, aby twoja piłeczka nie upadła z łyżki  na ziemię. Możesz poprosić rodzica, by zmierzył ci czas. Do wspólnej zabawy możesz również zaprosić  brata lub siostrę.

8. ,, Ćwiczenia oddechowe”- ,,A teraz weź piłkę i połóż się na podłodze. Umieść piłkę na swoim brzuchu. Oddychaj głęboko i obserwuj, jak piłka unosi się i opada. Jeśli piłka zsunie się
 z brzucha, podnieś ją i kontynuuj ćwiczenie”.

9. A teraz czas się trochę rozluźnić!
Wstajemy i robimy 10 przysiadów, 5 skłonów, 5 pajacyków, 5 podskoków na lewej nodze i 5 na prawej. Pamiętaj, żeby za każdym razem głośno liczyć!

10. Prosimy o wykonanie następujących kart pracy:
,,Olek i Ada” KARTY PRACY cz. 4, s. 60,61,70 – kliknij tutaj

11. Język angielski
EASTER
Zbliżają się Święta Wielkanocne, z tej okazji mam dla Was kilka nowych słówek, piosenkę oraz propozycję wspólnej zabawy.
Najpierw poprosimy rodziców o kliknięcie w link. Posłuchajcie angielskich nazw symboli Świąt Wielkanocnych.

Spróbuj powtórzyć słówka, które udało Ci się zapamiętać i wskaż je na obrazkach – kliknij tutaj


Wiem, że bardzo lubicie różne zagadki. W kolejnym zadaniu postarajcie się odgadnąć co ukryło się na obrazku. Udanej zabawy! Kliknij tutaj

Zapraszam Was teraz do wspólnej zabawy ruchowej, naśladuj króliczka, zwróć uwagę na słowa piosenki – kliknij tutaj

Dziękuję za wspólną zabawę

Facebook