MOTYLKI – Czwartek 09.04.2020

Drodzy Rodzice przypominamy, że wszystkie wykonane prace dziecka (w miarę możliwości) można chować do wcześniej założonej teczki.

1.Oglądanie kart świątecznych, zwracanie uwagi na powtarzające się motywy świąteczne.
Karty świąteczne z różnymi motywami.
Dziecko ogląda karty świąteczne związane z Wielkanocą. Odnajduje na nich motywy świąteczne (symbole), nazywa je.

2.Wykonanie karty świątecznej. (w miarę możliwości)
Kartka z bloku technicznego, kredki świecowe, farby plakatowe w ciemnych kolorach, zaostrzony patyczek lub dłutko.
Dziecko dokładnie kolorują całą powierzchnię kartki z bloku technicznego kredkami świecowymi w różnych kolorach. Następnie pokrywa kartkę farbą w ciemnym kolorze i odkładają do wyschnięcia. Po wyschnięciu wydrapuje wzór, używając zaostrzonego patyczka lub dłutka.
Rodzic zwraca uwagę na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas posługiwania się ostrymi narzędziami.

3. Ćwiczenia poranne – kliknij tutaj

4. Zabawa z piłką.
Dziecko siedzi naprzeciw rodzica. Rodzic toczy piłkę do dziecka, mówiąc: Z okazji nadchodzących świąt wielkanocnych życzę ci dużo zdrowia. Dziecko odpowiada: Dziękuję, wzajemnie i toczy piłkę z powrotem, składając rodzicowi życzenia według własnego pomysłu, ale zawarte w jednym zdaniu.

5. Liczenie kart świątecznych.
Rodzic wręcza dziecku kopertę, w której znajduje się 10 kart świątecznych. (dzieci 5-letnie – 6 kart, 6-letnie – 10 kart). Prosi, aby dziecko wyjęło zawartość koperty, ułożyło jedną kartę obok drugiej, policzyło karty (raz od prawej strony, raz od lewej strony) i pokazało wynik na palcach. Rodzic zwraca uwagę na fakt, że – bez względu na kierunek liczenia – liczba kart się nie zmieniła.

6. Budowanie domów z kart świątecznych. Liczenie wykorzystanych w tym celu kart świątecznych.
Rodzic prosi dziecko, aby zbudowało dom, wykorzystując jak największą liczbę kart, i policzyło, ile kart wykorzystało w tym celu. Drugi dom buduje rodzic. Następnie dziecko porównują wyniki swoje i rodzica, wyłania zwycięzcę.

7. Układanie z kart rytmu wygrywanego przez Rodzica.
Rodzic wygrywa na bębenku prosty rytm (rodzic przypomina, że przerwy między poszczególnymi dźwiękami należy zaznaczyć przez odsunięcie kart od siebie). Dzieci układają ten sam rytm, wykorzystując karty. Następnie dziecko wyklaskuje go lub wytupuje. W dalszej kolejności to dziecko może wygrywać rytmy, a rodzic układa karty.

8. Układanie zadań. Wykonywanie działań matematycznych na konkretach (kartach świątecznych).
Rodzic mówi dziecku zadanie: Mama postanowiła wysłać karty z życzeniami świątecznymi do babci Zosi, cioci Krysi, wujka Edka i pradziadka Adama. Dziecko układa odpowiednią liczbę kart. Niestety, zabrakło jej jednego znaczka. Odłożyła więc jedną kartę na bok i poszła do skrzynki pocztowej tylko z tymi, na których nakleiła znaczki. Ile kart mama wrzuciła do skrzynki pocztowej? 6-latki układają działania matematyczne i je odczytują. 5-latki pokazują wynik na palcach. Rodzic zachęca dziecko do samodzielnego układania i rozwiązywania zadań. Dziecko, które mówi treść zadania, rodzic udziela odpowiedzi, potem zamieniają się działaniami.

9. Prosimy o wykonanie następujących kart pracy:
,,Olek i Ada” KARTY PRACY cz. 4, 68,69 – kliknij tutaj

10. Język angielski
Happy Easter to you and your family!
Zapraszam do wspólnej zabawy z językiem angielskim. Dzisiaj przypomnimy sobie i utrwalimy poznane wcześniej słówka.

Piosenka przypomni nam słówka związane z Wielkanocą – kliknij tutaj

Spróbuj pokazać obrazki, których nazwy udało Ci się zapamiętać. Postaraj się wypowiedzieć te słowa po angielsku – kliknij tutaj

Policz teraz pisanki  razem z kapitanem w filmiku – kliknij tutaj

Możesz tez narysować  króliczka według wzoru na zwykłej kartce – wzór – kliknij tutaj

Posłuchajcie życzeń w języku angielskim, życzę Wesołych Świąt – kliknij tutaj 

Facebook