JEŻYKI – Czwartek 09.04.2020

Drodzy Rodzice przypominamy, że wszystkie wykonane prace dziecka (w miarę możliwości) można chować do wcześniej założonej teczki.

1.Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmiku, odpowie nam na wiele pytań związanych z wielkanocnym jajem – kliknij tutaj

2. Prosimy rodziców o przeczytanie wierszyka Jajko (K. Datkun-Czerniak)
Kura zniosła jajo i przetarła oczy: – Jakie ono białe – zawołała głośno: – Kok-kodak, kok-kodak… (dzieci naśladują głos kury) co w kurzym języku może znaczyć tak: -Ratunku! Pomocy! Zbiegły się gęsi, kaczki, indyczki – cały podwórkowy drób.
A kura płacze i woła: – Jajko jest chore! Patrzcie, jakie jest blade. Och, moje jajeczko! Wezmą cię do szpitala. Już cię pewnie nie zobaczę! Rzekła gąska: – Gę, gę, gę… (dzieci powtarzają) Moja kurko, przyjaciółko, jajko jest takie, jak należy. Przyjdzie gospodyni, jajko do domu zabierze, zrobi z niego pyszności, i twoje jajko w domu na stole zagości. A jeżeli – tak się zdarzyć może – będą święta, twoje jajko, razem z innymi jajkami… zalśni kolorami!

3. Porozmawiajcie na temat wiersza.
– Jak wyglądało jajko, które zniosła kura?
– Dlaczego kura myślała, że jest chore?
– Co na pocieszenie powiedziała kurce gąska? Dlaczego na święta jajko zalśni kolorami?
– Do czego wykorzystujemy jajka. Wspólnie podajcie propozycje potraw, których składnikiem są jajka.

4. Proponujemy teraz wykonanie kurczątka wielkanocnego metodą origami płaskiego z kółek.
Będzie nam potrzebne -jedno duże koło (tułów), dwa średnie koła (głowa i skrzydełko), jedno małe czerwone kółko (dziobek)
Bardzo prosimy rodziców o narysowanie koła (dzieci mogą też odrysować koła np.od talerzyka). Dzieci wycinają koła po narysowanej linii. Następnie przyklejamy duże koło na środku kartki, średnie koło wklejamy w miejscu główki, drugie średnie koło składamy na pół i przyklejamy na brzuszku. Czarnym flamastrem dorysuj oczko i nóżki – podgląd tutaj

5. Teraz czas na karty pracy z Waszych książek 🙂 – kliknij tutaj

Facebook